Havuçlu Kafes Kurabiye


Gece yarısı kurabiyesi...

Malzemeler

Hamuru için;

1 adet yumurta
1 su bardağı yoğurt
150 gr. margarin
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı pudra şekeri
Aldığı kadar un

İç Harcı;
1 kg. havuç
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 çay bardağı ceviz (doğranmış)
1 limon kabuğu rendesi

Üzerine için;
Pudra şekeri.

Hazırlanışı

İlk başta iç malzemesini hazırlamak için havucu temizleyip rendenin iri tarafıyla rendeleyin. Geniş bir tava ya da tencereye havucu alın ve üzerine şekeri ilave edip kısık ateşte havuçlar tamamen suyunu çekene kadar pişirin. Pişen havuçları ocaktan alın ve üzerine vanilya, ceviz, limon kabuğu rendesini ilave ederek karıştırın. Soğumaya bırakın.

Hamuru için önce oda sıcaklığında ki margarin ile pudra şekerini macun kıvamına gelinceye kadar karıştırın. İçine yumurta, sıvı yağ ve yoğurdu da ekleyerek karıştırın. 1 bardak kadar una, kabartma tozu,vanilyayı karıştırın ve sıvı karışıma  ekleyin. Azar azar un katarak ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur yoğurun.

Hamuru yaklaşık yarım saat dinlendirin. Hamuru dörde bölün ve bezelerden birini hafif unlanmış tezgahta üzerini de hafif unlayarak 2-3 mm kalınlığında açın.  Ağız genişliği birbirine yakın ama iki ayrı boy bardağınız olsun.  Ağzı büyük olan bardakla hamurdan daireler kesin. Alta gelecek daire düz üste gelecek daire içinde fotoğraftaki gibi bıçakla küçük kesikler atın. Düz parçaya bol havuç koyun ve kesik attığımız parçayı da elimizle hafif açarak üste yerleştirin. Küçük boy bardağınızla bastırarak kesin. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Yağlı kağıt kullanmıyorsanız, tepsiyi yağlamayın. Diğer bezeleri de aynı şekilde hazırlayın ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri hafif sararıncaya kadar pişirin. Fırında çıkarınca ilk sıcağı çıkınca üzerine hafif pudra şekeri serpebilirsiniz. Ama kurabiyelerinizin şeklini kapatacak kadar çok olmasın ;)
Ben bu kurabiyeler için hamurun yarısını kullandım. Geri kalan hamur ve iç malzemeyi buzluğa kaldırdım ve daha sonra tart yaptım. O da muhteşem oldu, Tarif yakında...

Afiyet Olsun…
Not: Tarif için  Şefika'nın Mutfağı blogundan esinlendim... Her zaman ki gibi küçük değişikliklerle kendi rengimi kattım. Tarif için tekrar teşekkürler...


Yorumlar

  1. değişik olmuştur havuçlu falan elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havuç gerçekten çok yakıştı. Sevgiler...

      Sil
  2. Şekil bomba. Kesinlikle deneyeceğim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekli ile göz doldurdu. Lezzette muhteşem oldu. İnanın uğraştığıma değdi.

      Sil
  3. ne kadar güzel görünüyorrr, mutlaka yapacağım bunu teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden ellerinize sağlık. Pişman olmayacağınıza eminim...

      Sil
  4. Elinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık. Kurabiyeler çok güzel görünüyor.. Havuçlu iç malzeme de çok leziz olmuştur kesinlikle... Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. sunumda çok güzel olmuş canım.çok beğendim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Sunum çok şık lezzette öyledir havuçlu kurabiye hiç denemedim yemedim de yapmak lazım eline sağlık afiyetler olsun,sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havuç inanılmaz yakıştı. Kurabiye için bu tarifi kullanmak şart değil ben bir daha ki sefere elmalı pasta yaptığım hamur ile havuçlu iç kullanmayı düşünüyorum. Sevgiler

      Sil
  8. ELINIZE SAĞLIK IŞTAHAÇICI

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş sunum harika ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Havuçlu keki çok severim de kurabiye hiç denemedim. Eminim çok lezzetli olmuştur, şekilleri de çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Görünüşü ve sunumu çok güzel görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Çok çok güzel olmuşlar. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)