Yalancı Boyoz


Boyoz da neymiş demeyin. Açıkçası ben de daha önce hiç yemedim. Biraz araştırayım dedim; Boyoz 1490'lı yıllarda Sefaradlar tarafından Anadolu ve özellikle İzmir mutfağına katılmış, mayasız bir hamur işidir, diye açıklamışlar. Böreğin peynirlisini Hayriye Teyzemler Ankara'dayken yaptım. Onlar yarı İzmirli sayıldıkları için onların fikirlerini aldım. Böreğimiz gayet "başarılı" bulundu. Daha sonra iç malzemesi olarak kıyma ve patates kullandım. O da çok lezzetli oldu. Lezzet beklentilerin üzerinde...

Boyoz'a ne kadar benziyor bilemiyorum ama çok beğenildiğini söyleyebilirim.



 Pratik bir tarif olduğunu da belirteyim ayrıca bir gün öncesinden hazırlandığı için çalışan kadınlar için tercih edilen bir börek olacağını düşünüyorum. Deneyecek olanlara şimdiden kolay gelsin.

Sevgiyle kalın...

Malzemeler

1 kg yufka  (6 adet)
1 su bardağı sıvı yağ

Üzeri için;
Yarım çay bardağı su
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 şişe sade maden suyu

İç harcı;
I.Tercih
beyaz peynir
rendelenmiş kaşar peyniri
Maydonoz

II.Tercih
2 adet patates
200 gr. Kıyma
Tuz
Karabiber

Üzerine sürmek için;
1 adet yumurta sarısı


Hazırlanışı

Önce kullanacağınız iç malzemeyi hazırlayın. Beyaz peynirli yapacaksanız. Yeterince beyaz peyniri ezin ve içine rendelenmiş kaşar ve ince kıyılmış maydanozu ekleyerek karıştırın. Kıymalı patatesli yapacaksanız. Patatesleri rendeleyin ve biraz sıvı yağda soteleyin. İçine kıymayı ekleyin ve iyice kavurun. Yalnız çok kurumasın, en son içine tuzunu ve istediğiniz miktarda karabiber atarak ocaktan alın ve soğumaya bırakın.

Yufkaları tek olarak masaya serin ve üzerine her yerine gelecek şekilde sıvı yağ sürün. Yufkayı dörde kesin. İç malzemeyi üzerine serpeleyin. Sigara böreği saracak gibi yufkanın geniş kısmından başlayarak kenarlarını kıvırmadan sarın. Sardığınız yufkayı Gül şekline getirin (sosyete mantısı yapar gibi). Bir tepsiye sık sık olacak şekilde dizin. Bu işlemleri tüm yufkalar için uygulayın.

 Toplamda 24 adet gül şeklinde böreğimiz olacak. İhtiyacınıza göre kullanacağınız yufka sayısını artırıp azaltabilirsiniz.  
Yarım çay bardağı su ve yağı, 1 şişe soda ile bir kapta karıştırın ve tepsiye sık olarak dizdiğiniz böreklerin üzerine eşit olarak dökün. Tepsinin üzerini strech film ile kapatın ve börekleri buzdolabında 1 gece dinlendirin. Eğer zamanınız yoksa en azından 2-3 saat dinlendirin ki sosunu iyice çeksin. Börekleri pişireceğiniz zaman yağlı kağıt serilmiş başka bir tepsiye aralıklarla dizin. Üzerlerine yumurta sarısı sürün ve önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.


Çıtır çıtır böreklerimiz hazır...

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Çok lezzetli görünüyor.Ellerinize sağlık:-)
    www.stilklavuzum.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Evet ellerinize sağlık:)
    fulyapimlezzetler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Bu kadınların yalancısını yapamayacağı ne var acaba ;))

    YanıtlaSil
  4. Boyozu çok severimm ellerine sağlık arkadaşım sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. ben de bir kez Çeşmeye gittiğimde yedim yani biraz yağlı sanki milföy hamuru kıvamında gibi.Sizin börekler lezzetli görünüyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık. Herkesin mutlaka denemesi gereken bir börek bu. Muhteşem ötesi. Bu haftasonu özel sipariş aldım bu börek için.

    YanıtlaSil
  7. Ay ama yapmayın ben bundan 1 tane yesem hayatta doymam ki :D Sonra gelsin kilolar gelsin kaloriler.. Boşverin en iyisi yiyelim gitsin :)) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. ÇOOOOOOOOOOOOOOOK LEZZETLI GÖRUNUYOR ELLERINE SAĞIK

    YanıtlaSil
  9. Hayatımda hiç boyoz yemedim ve yemeği en çok istediğim lezzetlerin başında geliyor.Sizin de elinize sağlık afiyetler olsun.Paylaşım için çok teşekkürler sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. hahah harika görünüyor! :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)