Bakla Yemeği



Bu sefer tam mevsiminde vereceğim tarifini...

Her zaman pasta börek olmaz ya... Evde hiç yemek yapmıyorum sanki... Tencere yemeklerinin benim için bir ölçüsü olmadığından sanırım yazarken anlatmakta zorlanıyorum. Fotoğraf geçen sene bakla zamanından kalma siz düşünün artık... Ne yemek fotoğrafları var ama yazacak biri gerek ;)

Sevgiyle kalın...

Malzemeler

1 kg Bakla
1 adet soğan
1 yemek kaşığı salça
1 yemek kaşığı (silme) un
Dereotu
Sıvıyağ
Tuz



Sosu için
Yoğurt
Sarımsak
Tuz
Dereotu

Baklayı güzelce yıkayın ve ayıklayın. Fasulye ayıklar gibi uç kısımlarını ve varsa kılçıklarını alın. Baklaları, yeşil fasulye kırar gibi 2 ya da 3'e bölün. Geniş bir kaba su doldurun ve içine 2 yemek kaşığı tuz ekleyin. Daha sonra bu suya baklaları koyun, baklalar biraz suda beklesin.

Baklalar suda beklerken düdüklü tencereye sıvı yağı alın ve içine 1 adet soğanı doğrayarak soteleyin. İçine önce süzdüğünüz baklayı ekleyin ve biraz soteleyin yalnız kaşıkla karıştırmayın. Tencereyi hafif sallayarak kavurun. Baklalar azıcık sotelenince düdüklü tencerenin bir kenarında toplayın ve açılan boşluğa salçayı koyarak soteleyin ve bakla ile hafifce harmanlayın. 1 yemek kaşığı unu üzerine serpin ve karıştırın. Baklayı geçmeyecek kadar yüze yüz kaynar su ekleyin, tuzunu da atarak düdüklü tencerenin kapağını kapatın. Ben, düdüklü tencerenin havası çıktıktan sonra 20 dakika pişirdim. Ama sizin düdüklü tencerenize göre saati değişecektir. Taze fasulyeyi kaç dakika da pişiriyorsanız baklayı da o kadar tutun. Düdüklü biraz soğuyunca kapağını açın ve üzerine ince doğranmış dereotunu ekleyin ve karıştırın.

Sosu için; Sarımsakları tuz ile dövün ve istediğiniz miktarda yoğurtla karıştırın. En son içine dereotunu incecik doğrayın.

Afiyet olsun...


Yorumlar

  1. Elinize sağlık. ..değil mi ama Tencereler de kaynıyor evde durmadan:)))
    Biz de bakla aranan bir yemek değildir ama annem sever ve kızartma yöntemiyle yapar hep, özel bir tat ve görüntüsü oluyor kesinlikle. Aklınızda olsun tavsiye ederim, hatta bir daha normal yemek gibi yapmaz, kızartmayla olanı tercih edersiniz hep:))
    Görüşmek üzere. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızartmasını hiç denemedim. mutlaka çok lezzetlidir: en yakın zamanda deneyeceğim. Teşekkürler...

      Sil
  2. Salça olayı ilginç. Ege'liler koyar baklaya salça. Bir de ben şekeri çok yakıştırıyorum. Bu arada en sevdiğim yemeklerdendir. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Eminim egeliler de çok lezzetli yapıyordur. Yorumunuz için teşekkürler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)