Kadayıflı Muhallebi


Akşam çocukların tatlı krizi tutarsa "Kadayıflı Muhallebi" muhteşem bir fikir... Hem pratik hem lezzetli bir alternatif...

Malzemeleri
300 gr. tel kadayıf – ufalanmış
3 yemek kaşığı tereyağı
4 yemek kaşığı toz şeker
1 su bardağı dövülmüş fındık (isterseniz ceviz de kullanabilirsiniz)

Muhallebisi için
1,5 litre süt
6 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı mısır nişastası
1,5 yemek kaşığı buğday nişastası
1,5 su bardağı toz şeker
1 adet yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 paket sıvı krema (200 ml.)


Hazırlanışı
Muhallebi için krema ve vanilya hariç, tüm malzemeleri tencereye alın ve kaynayana kadar pişirin. Kaynayınca ocaktan alın. Krema ve vanilyayı ilave edin ve mikserle birkaç çırpın. 


Kadayıfı ince ince kıyın. Geniş bir tavada kadayıfı renk alıncaya kadar çevirin. Tavanın içine, tereyağı ve toz şekeri ilave edin ve karıştırın. Üzerine fındık ilave edin ve ocaktan alın.



Tel kadayıfı ikiye ayırın. Servis edeceğiniz tepsinin altına tel kadayıfın yarısını serin. 
kadayıfın üstüne muhallebi, en üst kısmına da tel kadayıf kalanını koyup soğutun ve servis edin.




Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Tesadüf ki ben de dün akşam yaptım. Servis yapmak için tepsiden çıkarırken biraz kadayıflar döküldü belki fazla yaptığım için. Fakat dolapta beklettikten sonra çok lezzetli bir tatlı oluyor. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne tatlı bir tesadüf olmuş... Sizinde ellerinize sağlık...

      Sil
  2. Ellerinize sağlık çok leziz gözüküyor

    YanıtlaSil
  3. Çok severiz ailecek Aklıma düşürdün yapayım ben de

    YanıtlaSil
  4. Selamlar,
    Görüntüsünü ayrı tadını ayrı sevdiğim süperrrrr bir tatlı, sizin de elinize ve emeğinize sağlık...
    Ben de beklerim sizleri, birlikte nice keyifli paylaşımlarımız olsun dileğiyle...
    Sevgiler.
    SİHİRLİ YEMEK KUTUSU...

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar, sayfanızı tesadüf eseri bir arkadaşı sayfası da gördüm ve incelemek istedim. Sunumlarınız harika. Hele bu tatlıya bayıldım. Hafif ve lezzetli . Ve sayfanızı takibe aldım. Sizi de sayfamı ziyarete beklerim. İyi akşamlar.
    http://emelcelezzetlianlar.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de sizin sayfanızı çok beğendim en yakın zamanda İzmir Böreğinizi deneyeceğim. Sevgiyle kalın...

      Sil
  6. ELINE SAĞLIK CANIM BENIMDE SIK YAPTIĞIM TATLI

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)