Kuru Fasulyeli Kek/Pasta


İtiraf ediyorum!
Aslında kuru fasulyeli kek ya da pasta yapmak kesinlikle aklımda yoktu.
Aşure yaparken fasulyeyi düdüklüde haşladım (her zaman ki gibi) ama bu sefer fasulyenin cinsinden olsa gerek çok pişti. Tabi ki bu şekilde aşureye koyamazdım ama atamazdım da... 
Karar verdim...
Kuru fasulyeli pasta yapmaya... 
İyi ki de yapmışım. Kesinlikle fasulye tadı olmayan çok hafif bir tatlı...
Mutfakta macera arayanlar ve denemek isteyenler için...

Sevgiyle kalın...

Malzemeler
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı haşlanmış fasulye
1 su bardağı iri çekilmiş fındık
yarım su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 fiske tuz



Üzeri için;
1 paket çikolata sosu
yeterince süt (çikolata sosu için kullandığınız markaya göre süt ölçüsü değişecektir.)

Hazırlanışı

Fasulyelerle şekeri blender ile püre haline getirin. 

Derin bir kapta yumurtaları bir fiske tuzla iyice kabarıp, köpük köpük olana kadar mikserle çırpın. 

Fasulye püresini yumurtalara ekleyerek karıştırın. Un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek sıvı karışıma ekleyin.

En son iri çekilmiş fındığı da ekleyin. Hamurumuz hazır. 

Yağlanmış kek kalıbına alarak önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında pişirin (yaklaşık 45-50 dakika sürdü ama siz yine de kürdan testi yapmadan fırından çıkarmayın.)


Kuru fasulye deyince garip geliyor ama fasulye tadı kesinlikle yok ve gerçekten hafif bir tarif...

İnternette o kadar çok kuru fasulyeli kek tarifi var ki... Ben bu tarifi Duru Mutfak isimli blogda gördüm ve en çok bu tarif aklıma yattı.  Her zaman ki gibi tarifi birazcık değiştirdim. Tarif için  Duru Mutfak Reyyan Hanıma tekrar teşekkürler...

Yorumlar

  1. bunu daha önce de duymuştum ama cesaret edemedim denemeye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sizin gibiydim... Ama bazen bir çılgınlık yapmak gerek ;)

      Sil
  2. Çok ilginç.. Çok farklı bir tarif.. Ellerinize sağlık.. Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok tedirgin olarak yaptım ama çok olumlu dönüşler aldım...

      Sil
  3. elinize sağlık. Piyasada ucuz üretim yapan küçük pastanelerde kestane şekerlemesi yerine kurufasulye kullanılır . O yüzden pastanız muhtemelen cok lezzetli olmuştur :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetli ve hafif bir pasta oldu. Teşekkürler...

      Sil
  4. hep denemek istediğim tarif, kestane tadı oluyor diyorlar, yiyenler..Bilemiyorum.. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kestaneyi andırıyor daha çok görüntü olarak ;)

      Sil
  5. İlk kez duydum kuru fasulyeli kek tarifini. Kuru fasulye sevmeyen oğluma bu şekilde yedirebilirim. Harika fikir, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım oğlunuz bu keki sever... Benim oğlumda havuç yemiyordu. Havuç yememek çok büyük bir problem değil gibi görünüyor ama havucun girdiği hiçbir şeyi yemiyordu. Ben de havuçlu kekle alıştırdım.

      Sil
  6. Her zaman merak etmişimdir ama fasulyeden tatlıyı bir türlü mantığım kabul edemediği için yapamadım,sizin yazınızı okuyunca denesem mi diyorum evdekilere asla fasulye olduğunu söylemeden tabii. Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle söylemeyin... İlk dilimi bitirip ikincisini isteyenler bile kuru fasulye olduğunu duyunca en başından söyleseydin denemeyebilirdik dediler...

      Sil
    2. Kesinlikle söylemeyin... İlk dilimi bitirip ikincisini isteyenler bile kuru fasulye olduğunu duyunca en başından söyleseydin denemeyebilirdik dediler...

      Sil
  7. Kuru fasulyeli pasta hiç duymadım ama aşure de şekerli, ona katılıyor. Neden olmasın yeni tatları severim. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de denerken çok kaygılıydım ama emin olun blogda yayınlayacak kadar beğeni aldı.

      Sil
  8. Bloglarda en merak ettiğim tarif budur. Uzun süredir ara ara çıkıyor karşıma ama insanın inanası gelmiyor. Elinize sağlık çok ilginç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de denemeden önce çok ön yargılıydım ;)

      Sil
  9. Kek kalıbında da başka bir güzel olmuş.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)