Dalyan Köfte


Dalyan Köfte hem sunum olarak çok şık hem de yapımı pratik olduğundan Ramazan'da Davet Sofraları için uygun bir alternatif olur diye düşünüyorum. Onun için bugün Dalyan Köfte yapıyoruz.

Malzemeler
Köfte için
1 kg dana kıyma
2 dilim ekmek kırıntısı (kurutulmuş)
2 yumurta (birinin beyazı üzerine sürmek için ayrılacak)
yarım demet ince doğranmış maydanoz
1 adet rendelenmiş soğan
yarım çay bardağı sıvı yağ

kimyon
karabiber
tuz

Üzeri için
1 yemek kaşığı salça
ayırdığımız yumurta beyazı

İçi için
yeterince haşlanmış bezelye (küçük kutu konserve bezelye kullandım)
3 adet haşlanmış havuç
İsteyen haşlanmış yumurta kullanabilir (3 adet), herkes sevmiyor diye ben kullanmadım.
Haşlanmış patates (ben kullanmadım)

Domates sosu
1 yemek kaşığı tereyağ
3 adet domates (ince doğranmış)
1 tutam şeker
Tuz

Köftenin Hazırlanması İçin
Alüminyum folyo

Hazırlanışı

Köfte için kıyma alırken çok yağlı olmamasına dikkat edin. Seviyorsanız dana ve kuzu kıyma yarı yarıya karıştırarak kullanabilirsiniz. Hatta kıymayı iki kez çektirirseniz daha iyi sonuç verebilir. Köfte malzemelerini kullanarak köfteyi yoğurun. Üzerini strech filmle kapatarak buzdolabında en az 1 saat dinlendirin. Ben köfte harcını bir gün önceden hazırladım.
Köfteyi hazırlamak için büyük boy bir fırın tepsisine alüminyum folyoyu serin. Üzerine köfte harcını elinizle yayarak ve bastırarak her tarafı eşit olacak şekilde serin. Çok ince olmamasına dikkat edin.


Tepsinin ortasına kenarlardan iki parmak boş kalacak şekilde haşladığınız havuçları ve bezelyeyi yerleştirin.

Kullanacaksanız yumurta ve patatesi (uzunlamasına dilimlenmiş) de yerleştirin.
(Bu sefer koymadım ama bazen patates de ekliyorum. O zaman da fotoğraftaki gibi yerleştiriyorum.)

Neyse biz tarifimize dönelim ;)
  Folyo yardımı ile köftemizin iki kenarını ortada birleştirin ve ek yerini bastırarak açılmamasını sağlayın. Uç kısımlarını iyice kapatın.
Birleşme yeri alta gelecek şekilde pişireceğiniz kaba alın ve folyoyu çıkarın. Ben büyük boy fırın tepsisini kullandım siz uygun büyüklükte bir rosto kabı da kullanabilirsiniz.

Vaktiniz varsa üzerini strech filmle kaplayıp yarım saatte bu şekilde dinlendirebilirsiniz.

Önce ayırdığımız yumurta akını köftenin her yerini kaplayacak şekilde iyice sürün. Bu pişerken köftemizin çatlamamasını sağlayacak. Daha sonra 1 yemek kaşığı salçayı 2-3 yemek kaşığı su ile açarak onu da köftemizin üzerine iyice sürelim.

Köftemiz artık fırına girmeye hazır... Tepsinin üzerini alüminyum folyo ile kapatıyouz ve önceden ısıtılmış 220 derecelik fırında yaklaşık 15 dakika pişiriyoruz. Daha sonra folyoyu çıkartarak yaklaşık 30-40 dakika kadar da üstü açık bir şekilde pişiriyoruz. Köfteniz pişerken sulanacaktır, bu suyu ara ara fırının kapağını açarak bir kaşık yardımı ile köftenin üzerine dökmelisiniz. Pişirme sırasında en önemli şey köfteyi kurutmamak, eğer kurursa köfteniz çatlayacaktır. Bunun için köfte pişerken çok dikkatli olmanız gerekir. Suyunu aralıklarla tekrar üzerine dökmelisiniz.

Köfteyi servis edeceğiniz zaman domates sosumuzu hazırlayalım. 
Tereyağı derin bir sos tavasında eritin. Üzerine kabuğu soyulmuş ve ince doğranmış domatesleri, bir tutam şeker ve tuzu ekleyin. Sos, yaklaşık 7-8 dakika sotelenince pişecek ve kıvam alacaktır.

Pişince keskin bir bıçakla çok ince olmayacak şekilde dilimleyin.

Harika bir lezzet...


Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Eline sağlık çok güzel görünüyor.Önümüz ramazan deneriz artık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim... Denerseniz çok mutlu olurum...

      Sil
  2. Merhabalar...
    Dalyan köfte deyince çalıştığım yıllar gelir aklıma... şirket mutfağında pişen dalyan köftenin tadı hala damağımdadır.
    Sizinki de çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık...sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İkram ettiğim arkadaşlarımdan biri de aynı şeyi söyledi. Bence evde de bu lezzetten mahrum kalmayın ;)

      Sil
  3. Dalyan köfte harika görünüyor, tam bir davet yemeği, sizin tarif de çok güzel, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de tam bir davet yemeği... Teşekkür ederim ;)

      Sil
    2. Bence de tam bir davet yemeği... Teşekkür ederim ;)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)