Doğum Günü Menüsü ve Düğme Kurabiyeler


Bugün sizinle Kuzey'in doğum gününde yaptığım düğme kurabiyelerin tarifini paylaşacağım.
Öncelikle o güzel günü bizimle paylaşan herkese tekrar teşekkür etmek istiyorum.

 Mutluluğun resmi de bu olsa gerek...
Doğum Günü Çocuğunun Mutluluğu...


Özellikle menüyü yazmak istedim. Ben hazırlarken çocukların ilgisini çekecek ne yapabilirim diye çok araştırdım. Başkalarına fikir vermesi açısından paylaşmak istedim.
Böyle güzel günlere güzel paylaşımlara menü hazırlamanız dileğiyle...

Su Böreği
Dolamalı Yufkada Su Böreği
Sigara Böreği
Makarna Salatası
Civcivli Patates Salatası
Çikolatalı Elma Topları
Hindistan  Cevizli Kardan Adam
Cupcake
Düğme Kurabiye
Meyve Salatası
Patates Pizzası
Patates Kroket
Bardakta Kakaolu Puding
Kuru Patlıcan ve Biber Dolması


Biraz abartmış mıyız?   ;)
Cuma akşamı saat 22.00 civarında Canım Annem, Kuzenim Sevinç ve arkadaşım Pınar'la birlikte mutfağa girdik ve gece 02.00 sularında bıraktık.  Cumartesi sabah 09.00 civarında kalktık (aynı kadro) Saat 13.00'da konuklarımız geldi. Her şey o arada hazırlandı.
İnce işçiliği çok olan şeyler seçmişiz. Yoksa hamarat kızlar bir araya gelince bize iş mi dayanır.
Yorucu bir gece geçirdik ama çok keyif aldık. Sohbet/muhabbet bir de bakmışız ki her şey hazır...
Buradan hepsine tekrar teşekkür etmek istiyorum.
İyi ki varsınız şekerler...
Çocuklara özel masamız...

Tariflerini en yakın zamanda ekleyeceğim.

Doğum günü pastamız...



Meyve Salatası

Makarna Salatası

 Civcivli Patates Salatası

Sevinç Teyzemizin süslediği marshmallowlar

Çikolatalı ve Kakaolu Elma Topları

Patates Pizzası

Cupcake
(Bu güzel cupcakeleri Aysun hazırlamış, tekrar teşekkürler)



Asıl konumuz olan düğme kurabiyelerimiz...


Malzemeler
1 yumurta
1/3 su bardağı şeker
125 gr. tereyağı ya da margarin (oda sıcaklığında)
1 su bardağı incecik çekilmiş ceviz (fındık ya da badem de olur)
2 su bardağı un
Yarım tatlı kaşığı kabartma tozu

Hazırlanışı
Öncelikle tereyağı ve şekeri iyice karıştıralım. Daha sonra yumurta, ceviz ve en son olarak un ve kabartma tozunu ekleyerek hamurumuzu yoğuralım. Strech filme sarıp en az yarım saat buzdolabında bekletelim.

Hamurumuzu yarım santim kalınlığında açıyoruz ve düğme şeklini vermek için önce çay bardağı ile hamurumuzu kesiyoruz. İç halkasını yapmak için çay bardağından daha küçük bir kapak ya da bardak kullanarak  kurabiyelerin ortasına bastırıp kaldırıyoruz.

Pipetle de düğmenin deliklerini yapabilirsiniz.

Önceden ısıttığımız 180 derecelik fırında kurabiyelerimizi pişirelim.

Dr. Oetker'in süsleme glazürü tüplerini kullanarak düz veya çapraz dikişlerle kurabiyeleri süsleyebilirsiniz.

Tarif Esranın Blogsesi blogundan alınmıştır. Tarif için teşekkürler.

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Her şey şahane gözüküyor ellerinize sağlık ve mutlu yıllar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Nice yaşlara Kuzey... Çok güzel sunumlar hazırlamışsıznız.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Tam bir doğumgünü sofrası olmuş. Nice yaşlara diyorum.

    YanıtlaSil
  4. hepsi çok güzel ama civcivlere ve kardan adamlara bayıldım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)