Alman Pastası


Çocukluğunuzdan kalma unutamadığınız tatlar var mı? 
Benim için alman pastası öyle bir şey, çocukluğumdan kalan bir tat/lezzet...
Bilmiyorum siz hiç yaşadınız mı, "o" lezzeti ararsınız ama hep bir şeyler eksiktir; tadı, kokusu, görünüşü farklıdır.  Belki de ona, o lezzeti veren çocukluğumuzda ya da çocuk olmakta saklıdır. 

Bu tarif de benim çocukluğumdaki "Alman Pastası" değil ama belki başka çocukların, çocukluğundaki "Alman Pastası" olacak.
Denemeye değer bir tarif...

Sevgiyle kalın...



Malzemeler
2 su bardağı ılık süt
yarım su bardağı sıvı yağ
1 adet yumurta
2 paket instant kuru maya - Ben Pakmaya'nın instant kuru mayasını kullandım.
3 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep (ben kullanmadım)
5,5 su bardağı un

Kreması için;
4 su bardağı süt
5 çorba kaşığı tepeleme un
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 paket toz krem şanti

Üzeri için;
1 paket hazır çikolata sosu
Süt
(paketin üzerindeki tarife göre hazırlanacak)


Hazırlanışı

Öncelikle hamurumuzu hazırlayalım. Ilık süt, maya ve şekeri yoğurma kabında eriyene kadar karıştırın. Ardından yumurtayı, yağı, tuz ve ekleyin (mahlep kullanacaksanız onu da ekleyin). Unu azar azar ilave ederek yoğurun. Ele yapışman yumuşak bir hamur olacak.
Üzerini örtüp yaklaşık 45 dakika mayalanmaya bırakın.

Hamurumuz mayalanırken krema için tencereye süt, şeker ve unu ilave edip iyice karıştırın. Orta ateşte kaynayıp katılaşana kadar pişirin. Katı bir krema olacak bu sizi korkutmasın. Ocaktan alın ve vanilyayı ekleyip iyice karıştırın ve soğumaya bırakın.

Hazır çikolata sosunu paketteki tarife göre hazırlayarak soğumaya bırakın. Arada bir karıştırın ki üzeri kabuklanmasın.

Bu sırada mayalanan hamuru küçük bezeler halinde yuvarlayıp yağlı kağıt veya yağlanmış fırın tepsisine aralıklı olarak yerleştirin. Tepsi mayası için hamurların üzerini örtüp yaklaşık 1 saat kadar mayalandırın (vaktiniz varsa).

İki sefer mayalandıracak vaktiniz yoksa hamuru yoğurun ve şekil verip tepsiye dizin üzerini örtüp direk tepside mayalandırın. Pişirirken üzerine herhangi bir şey sürmüyoruz.

Önceden ısıtılmış 190 derecelik fırında altı üstü kızarana kadar pişirin. Dikkatli olun, çabuk pişiyor. Fırından çıkınca iyice soğusun.

Kremanın içine bir paket toz krem şantiyi koyun mikserle 5 dakika kadar çırpın. Soğuyan hamurları bıçakla ikiye kesin ortadan aralarına kaşıkla ya da sıkma torbası kullanarak krema koyun.

Üzerlerini çikolata sosu ya da pudra şekeri  ile süsleyebilirsiniz.


Afiyet olsun.

Not: 
Bugün Pakmaya'nın çıkardığı yeni ürünlerle ilgili bir ileti aldım. Çikolatalı ve vanilyalı olmak üzere iki yeni pasta kreması ile şekerli ve şekersiz olmak üzere iki çeşit Bitkisel Sıvı Krem Şanti  çıkartıyorlarmış. Yeni ürünlerini denemek için sabırsızlanıyorum. Bu yeni ürünlerle ne yapsam diye şimdiden düşünmeye başladım... Önerilerinizi bekliyorum ;)  


Yorumlar

  1. elinize sağlık bikereinde eğitime gittiğimiz sırada ikram edilmişti bize sadece ilk orada yedim tadı nefis :)

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor..iyi ki hamile değilim..çok canım çekti

    YanıtlaSil
  3. Tarifleriniz ayrıntılı ve güzel.Alman pastasına bayılırım.Ellerinize sağlık.Ben daha yeniyim lütfen benim bloğuma da bakabilir misiniz..?pembezambak.wordpres.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)