Erişteli Tarhana Çorbası


Tarhana çorbası bir klasik...

Tarhana çorbasının birçok yörede kendine özgü yapılış ve pişirme farklılıkları olsa da bu coğrafyada bulunan herkesin çorbası sanırım.
Değişik sunumlar ile farklı lezzetler katmak ve sunumu özgünleştirmek de mümkün...

Besleyiciliğinden, sağlıklı oluşundan falan bahsetmiyorum bile...


Ölçüsüz olarak ben de kendi çorbamdan bahsedeceğim.
Birazcık sıvıyağda, salça kokusu çıkıncaya kadar kavrulur. İçine 1-2 diş sarımsağı (önce bıçağın yanı ile ezilmiş daha sonra incecik doğranmış) da atalım. Dikkat edin, salçayı kavururken sarımsakları yakmayın. Daha sonra yapacağınız çorbanın miktarına göre suyu konulur. Suyumuz soğuk olacak. Çorbanın suyuna göre tarhanamızı ekleyelim ve topaklanmaması için kaynayıncaya kadar karıştıralım.
Çorbamız kaynayınca içine tuzunu ekleyelim ve çorbalık eriştemizi atalım. 
Eriştemizin çok olmamasına dikkat edin. 
Eriştelerimiz pişince isterseniz biraz nane atın ve ocaktan alın.

Kokusu sizin burnunuza da geldi mi? 

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Cocuklar cok seviyor tarhanayi ve bende hep sarimsak koyarim,bizim oralarda öyledir,ama ilk evlendigimde esim koydurtmazdi, neymis, insan isterse eklermis,tarhana sarimsaksizda olur ama böyle daha lezzetli olur!Eline saglik,eriste fikride muhtesem!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hwerkesin alışık olduğu bir lezzet var işte ben de sarımsaksız düşünemiyorum. Sevgiyle kal...

      Sil
  2. Tarhana en sevdiğim çorbadır ama kışın yenir bizim evde genelde. Ama şu an öyle bir serinlik var ki okuyunca içimden keşek şu an olsa da yesek dedim. :)) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Tarhana çorbasını tamamen aynı yapıyoruz. Tek fark çok az da kuru nane ekliyorum ben. Gerçekten harika oluyor. Zaten yaptığınız her yiyecek çok güzel oluyor. Genelde bu çorbayı içine salça ve sarımsak eklemeden pişiriyor büyük çoğunluk. Her şeye ufak tefek lezzetler katan, ucundan bucağından değiştiren, geliştiren insanlara bayılıyorum. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)