Şekerli Kurabiye


Uzun zamandır tarif yazmamışız.
Özel bir tarifle çözelim bu sorunu...
Çocukluğumun kurabiyesi...
Belki bir çoğunuz biliyordur, özellikle benim yaşımda ve benim yaşıma yakın olanlar bilir.
Bir zamanın en çok yapılan kurabiyesiydi.
Annem de çok yapardı, mis gibi kokardı ;)

Çok uzun yıllardır yapmamıştım, hiç de aklıma gelmemişti.
Geçenlerde Kadriye Yengem yapmış, resmen çocukluğuma geri döndüm ;)
İlk fırsatta ben de yaptım.
Ben tadına bakmadım ama herkes çok beğendi.

Şimdi gelelim tarife...
Püf noktaları da yazacağım, dikkat!

 
Malzemeler
3 yumurta (birinin beyazı ayrılacak)
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağından bir parmak eksik sıvıyağ
1 adet margarin
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
Üzeri için
Ayrılan yumurta beyazı
şeker

Hazırlanışı

Yumurta ile şekeri iyice çırpıyoruz. Yoğurt ve sıvıyağı da ekleyip iyice karıştırıyoruz. Oda sıcaklığında margarini (margarin eritilmeyecek) de ekleyerek sıvı karışımı iyice birbirine yediriyoruz.
Kabartma tozu, vanilya ve un (ölçüsü genelde vermiyorum) da eklenerek Ele yapışmayan çok yumuşak bir hamur yoğuruyoruz.
Yuvarlak şekil verip, hamurun üstünü önce yumurta beyazına daha sonra da şekere batırarak tepsiye diziyoruz. Çok kabaracağı için yuvarlarken çok büyük yapmayın ve fazla yakın dizmeyin.


Önceden ısıtılmış, 180 derece fırında hafif pembeleşinceye kadar pişirin. Fırının ısıtılmış olması önemli ısınmadan koyarsanız hamur yayılacaktır. Pişirirken yağlı kağıt kullanabilirsiniz, kullanmayacaksanız tepsiyi kesinlikle yağlamayın. Yağlarsanız hamur kabarmayacak, yayılacaktır.
Kurabiyeler pişip hafif ılıyınca, kapalı bir kaba alın ya da üzerini strech film ile kaplayın,
yoksa sertleşir.

Eğer seviyorsanız hamurun içine portakal kabuğu da rendeleyebilirsiniz.
Ben koymadım ama çok yakışıyor.

Sanırım hepsi bu kadar...

Afiyet olsun...

Not: Bu tarif henüz yayınlamadığım Gün Sofrasından...

Çok Yakında...

Coming Soon...

Yorumlar

  1. Biz buna anneanne kurabiyesi diyoruz..Çocukluğumuzun kurabiyesi,bence en güzel kurabiyedir..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık .Bana çocukluğumu hatırlattı.yengemin sıklıkla yaptığı bir kurabiye.en kısa zamanda deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  3. bazı kurabiyeler nedense çocukluğa götürür bende aynı hissi aldım ama harika olmuş canım eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. Bende çok severim, elinize sağlık.. canım çekti sabah yapıcam :)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar. Yemek bloğunuz mu var, bloğunuzun ziyaretçisi yetersiz mi, istediğiniz ziyaretçiye ulaşamıyormusunuz? İşte size fırsat: 10 adet yemek bloğu bir araya gelin, Bu 10 kişilik ekip için hazırlayacağımız takipçili facebook yemek sayfasında bu 10 kişiye paylaşım yetkisi verelim, tariflerinizi paylaşın, bloglarınızı duymayan kalmasın. Sayfalarınız 10.000 takipçi ile açılacaktır. Büyük yemek sayfalarımızda sayfanızın reklamı yapılarak bu kadar takipçi kazandırılmaktadır. Tüm duyurularımızı kaçırmamak için sayfamızı beğenin: https://www.facebook.com/pages/Yemek-Blogları-Topluluğu/328516153908154 facebook profilim: https://www.facebook.com/coknefisyemektarifleri örnek büyük sayfamdan 1 tanesi ve paylaşımda bulunan blogları buradan görebilirsiniz: https://www.facebook.com/ymk.tariflerim burada birçok blog yazarı tarif paylaşarak ziyaretçi kazanıyor. siz de bu sayfa gibi ama 10.000 kişilik bir sayfada tariflerinizi paylaşmak isterseniz 10 kişi bulmalı ve face profilimden bana mesaj göndermelisiniz

    YanıtlaSil
  6. yaaa gerçekten çocukluğa gittim şimdi.sanırım bu kurabiyeler herkesin evinde yapılmış.duygulandım ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. sevgili fincan teyze bende cafe fincan eğer bloğunuzda güzel bir tasarım isterseniz bana ulasın çok uyguna tema düzenlemesi yapıyorum.sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. evet ben de annemden öğrenmiştim.annem fındıklı yapardı ben de cevizlisini yapıyorum. gerçekten güzel bir kurabiye.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)