Islak Kurabiye (Şerbetli Kurabiye - Browni Kurabiye)




Ne kadar kötü bir fotoğraf...
Cep telefonu ile bu kadar oluyor. Acil olarak bir fotoğraf makinası almalıyım.

Bu çirkin fotoğrafın bu lezzeti gölgelemesine izin vermeyim.
Hemen tarife geçeyim.

Annemin günü için hazırladığım kurabiyeler...

Bu kurabiyelerin iki günde üç değişik şeklini pişiren biri olarak uzmanlaştığımı söyleyebilirim sanırım. Bu ölçü ile yaklaşık 30 kurabiye çıkıyor. Bir ölçü pişirdim (Hindistan cevizi dolgulu) gözüme az göründü. Bir ölçü arasına Hindistan cevizi koymadan "Browni" gibi olsun dedim ve çikolata sosu ile ikram edeyim istedim. Bu iki şeklini yan yana ikram ettiğimde ikisi de çok beğenildi. Ancak çikolatacılar browni olanını beğendi ama Hindistan cevizi dolgulu olanında lezzeti tartışılmaz, aroması muhteşem, dediler. İkinci gün hemen üçüncü şeklini denedim. Hamur malzemesine 1 çay bardağı Hindistan cevizi katarak hazırladım ve çikolata sosu ile ikram ettim.


Herkesin damak tadı farklı onun için seçimi size bırakıyorum.
Hepsinde kullanılan malzeme aynı...


Malzemeler
Hamur Malzemeleri
125 gr. margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı pudra şekeri (ben yarım bardak toz şeker, yarım bardak pudra şekeri koydum)
3 yemek kaşığı kakao
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un

Hindistan cevizli iç malzemesi
1 yumurta akı
1 çay bardağı pudra şekeri
2.5 çay bardağı hindistan cevizi

Şerbet için
1,5 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
3-4 damla limon suyu

Hazırlanışı

Tarif 1- Hindistan Cevizi Dolgulu Islak Kurabiye

Öncelikle 2 bardak su ve 1,5 bardak toz şekeri 5-6 dakika kaynatıyoruz. Kaynayan şerbete 3-4 damla limon suyunu ekleyerek 1-2 dakika daha kaynatıyoruz ve ocaktan alıyoruz. Şerbeti biraz ılıyınca buzdolabına koyuyoruz ki kurabiyeler sıcak, şerbet soğuk olacak.
Kakaolu hamur için önce pudra şekeri ve toz şeker karışımını margarin ile macun kıvamına gelinceye kadar karıştırıyoruz. Sıvıyağ ve yumurtayı ekleyerek homojen bir karışım elde ediyoruz. Kalan malzemeleri de ekleyerek poğaça hamurundan biraz daha sert bir hamur elde ediyoruz. Çok yumuşak olmasın şerbetlerken dağılabiliyor. Şerbeti biraz fazla geldi çay bardağı ölçüsü denenebilir.

İkinci adım olarak Hindistan cevizli iç malzemesini hazırlıyoruz. yumurta akı, pudra şekeri ve hindistan cevizini iyice karıştırıyoruz. İlk önce ben de 1 yumurta akı az gelecek diye düşünmüştüm ama ölçü tam geliyor. Sadece iyice karıştırarak birbirine yedirmek gerekiyor.

Daha sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp küçük yuvarlaklar yapıyoruz ve fotoğraftaki gibi içini açarak hindistan  cevizi dolgusundan koyuyoruz.  


Yuvarlak şekil verdiğimiz kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştiriyoruz ve önceden ısıtılmış 175 derece fırında 25 dk. pişiriyoruz.

Kurabiyeler pişince (fırından çıkar çıkmaz) soğuk şerbetin içine batırıp çıkartarak  tepsiye diziyoruz. Üzerine hindistan cevizine serperek servis yapıyoruz. Bir gün önceden yaparsanız daha lezzetli oluyor.
Afiyet olsun.




Tarif 2- Çikolata Soslu Browni Kurabiye

Öncelikle birinci tarifte olduğu gibi hamurunu ve şerbetini hazırlıyoruz. Sadece iç malzemesini kullanmıyoruz. Onun yerine üzeri için çikolata sosu hazırlayacağız. Ben hazır çikolata sosu kullandım.

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp küçük yuvarlaklar yaparak yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştiriyoruz. Önceden ısıtılmış 175 derecede 25 dk. pişiriyoruz.
Kurabiyeler pişince (fırından çıkar çıkmaz) soğuk şerbetin içine batırıp çıkartarak  tepsiye diziyoruz. Bir gün önceden hazırladığım kurabiyelerin üzerine servis yapacağım zaman çikolata sosunu dökebiliriz.
Afiyet olsun.







Tarif 3 - Hindistan Cevizli Browni  Kurabiye
Birinci tarifteki gibi şerbetini hazırlıyoruz.

Hamurunu hazırlarken yukarıdaki malzemelere ek olarak 1 çay bardağı hindistan cevizi ekleyelim ve hamurumuzu bu şekilde hazırlayalım.

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp küçük yuvarlaklar yaparak yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştiriyoruz. Ben yaratıcılığımı kullanıp bir porsiyonluk browniler yapmaya kalktım. Ama pişince biraz büyük oldu. Şerbetlerken çok dikkat etmek gerekiyor. Çabuk kırılıyor, onun için biraz daha küçük yapmakta fayda var.


Önceden ısıtılmış 175 derecede 25 dk. pişiriyoruz.
Kurabiyeler pişince (fırından çıkar çıkmaz) soğuk şerbetin içine batırıp çıkartarak  tepsiye diziyoruz. Üzerine hindistan cevizi serperek ya da çikolata sosu dökerek servis yapabilirsiniz. Tercih size kalmış

Afiyet olsun.



Bu da Pakize Ablanın kadayıfı...
Fırsat bulup birlikte yapabilirsek sırada ki tarif bu olacak.


Yorumlar

  1. tarifler de fotoğraflar da harika olmuş.ellerinize sağlık.hepsini de canım çekti :)

    YanıtlaSil
  2. benimde çok sevdiğim sürekli yaptığım kurabiyelerdir...ellerine sağlık..tadını bildiğimiz için fotoğraf bile harika görünüyr bence:)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Oğlum için tariflerinizden istifade edeceğimi düşünüyorum.
    http://kumtanesiyiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. İşte ben bu tariflere emek derim:) süpersiniz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)