Yaprak Sarmasını Nasıl Pişiriyorum?


Bu küçük cimcime benim yeğenim, Ada.
Daha önce de Kuzey ile maceralarını yazmıştım.
Merak edenler için TIK TIK... 
Bunu yazmam gerektiğini düşünüyorum. Bu da kayıtlara geçmeli...
Geçen gün Kuzey ve Ada koridorda top oynuyorlar ama Ada sürekli çığlık atıyor.
Ters bir şey mi var diye yanlarına gittim.
Aramızda geçen konuşmayı aynen yazıyorum.
- Ne yapıyorsunuz, halacığım.
-Top oynuyoruz, halacığım.
(bu arada oynamaya devam ediyorlar ve Ada cümle aralarında çığlık atıyor)
-Peki, neden bağarıyorsun.
-Bağarmıyorum ki, halacığım.
-Ne yapıyorsun, tatlım.
(Bomba geliyor.)
- Bu düdük, halacığım. Televizyonda da top oynarken düdük çalıyor ya!
- !!!???
(Ben şoka girdim, bir şey söylemeden usulca balkona bizimkilerin yanına çıktım.
Onlara anlattım ve gülmekten kırıldık.)
Evde erkek nüfus çok olunca (ben de severim ve izlerim),
futbol maçlarıda takip ediliyor ve izleniyor.
Çocuklar ne kadar dikkatli izliyorlar ve kayıt altına alıyorlar,
bence çok çarpıcı bir örnek...

Küçük cimcimemi kocaman öpüyorum ;)
Seni seviyorum, halacığım...







Yerim seni...

Geçen bayramdan kalan bir post...
O zaman yazmışım ama...
Unutmuşum, umarım bu bayram işinize yarar ;)

Yaprak Sarmasını Nasıl Pişiriyorum?


Çalışan kadınların kurtarıcısı "derin dondurucular"...
Vaktimiz olduğunda hazırladığım şeyleri atıveriyorum, ihtiyaç olduğunda elime geliyor ;)
Bu bayram dolmaları birkaç hafta önceden sardık.

Daha önce zeytinyağlı yaprak sarmasının tarifini yayınlamıştım. Tarif için TIK TIK...

Orada da nasıl pişirdiğimi tarif etmiştim ama fotoğraf yoktu.

Bunlarda fotoğraflı anlatımı...

Dolmaları yerleştireceğiniz tencerenin dibine bir pasta tabağını ters çevirerek yerleştiriniz.

Onun üzerine asma yaprağının saplarını koyunuz ki ekşilik versin  (dolmaları dolaba koyacağımda saplarını da ayrı olarak derin dondurucuya koyuyorum). 


Bu tabağın üzerine dolmaları diziniz. Ben dik diziyorum her tarafı eşit pişiyor.

Üzerine zeytinyağı, yarım limon suyunu ve salçayı (biber salçası kullandım, kendi yaptığımdan...) karıştırarak sosu hazırlanır ve üzerine dökülür.

Kalan yarım limonu halka halka doğrayarak dolmaların üzerine dizin. Dolmaları geçmeyecek şekilde (dolmaların bir parmak altında) su konulur.
Normal tencerede önce birkaç dakika kaynatın sonra altını kısarak pişirebilirsiniz.
Ben düdüklü tencerede 15 dakika pişirdim.

Afiyet olsun...


Yorumlar

  1. Önce o yeğenini öperim, nasıl tatlı bi çocuk maaşallah:)

    Dolma tarifin benim bildiğimden farklı ama denicem, çok merak ettim, nasıl olacak bakalım:)

    YanıtlaSil
  2. Yaprak sarmasına bayılıyorummmm elinize sağlık bayramda gelebilirimiyim size :)

    YanıtlaSil
  3. Bu ufaklıklar çok tatlı ya, maşallah:) Sarmanın pişirilme şekli bizimkinden farklıymış, biz sarmaların altına dereotu koyarız, sarmaları dik dik değil, yatay ve arada boşluk kalmayacak şekilde koyar en üste tabak kapatırız. Bu şekilde de denemek lazım merak ettim, ama her şekilde zaten bayılırım sarmaya, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Canım,
    yerim ben o şirineleri.
    Bayramın sevdiklerinle neşeyle ve huzurla geçmesi dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. MUTLU ,HUZURLU BAYRAM GEÇİRMEK DİLEKLERİMLE

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)