Zeytinyağlı Kırmızı Biber Dolması


Bir haftadır internetteki bir sorun nedeniyle boloğumu görüntüleyemiyorum. Aslında "blogspot.com" uzantılı hiçbir sayfayı açamıyorum.
Kontrol paneli "blogger" uzantılı olduğundan görüntüleyebiliyorum ancak fotoğraf ekleyemiyorum. En azından ekleyip ekleyemediğimi ben göremiyorum.
Yorumları kontrol panelinden görüp yayınlayabiliyorum ancak cevap yazamıyorum ;(
Durumlar karışık yani...

Bu post bir deneme niteliğinde...

Gelelim dolmamıza...

Malzemesi
1 kg kırmızı biber

İç Malzemesi
2,5 su bardağı pirinç
6-8 adet kuru soğan (gözünüze çok gelebilir ama lezzetin kaynağı)
1 yemek kaşığı salça
Maydonoz
Nane
Kırmızı biber
Karabiber
1 çay kaşığı şeker
Tuz
Sıvıyağ

Pişirmek için
Zeytinyağı
Tuz


Hazırlanışı

Önce kırmızı biberler yıkanır ve güzelce ayıklanır.



İç harcı için önce soğanlar doğranır ve kırmızı biberle sıvıyağda kavrulur. 
Daha sonra ayıklanıp, yıkanmış pirinç eklenir, tuz ve şeker atılarak iyice kavrulur. 
Pirinç iyice kavrulunca, salçasını eklenir.
Karabiber ve bol nane eklenip tane tane olana kadar kavrulur.
Ocaktan alınır ve ince ince doğranmış maydanoz üzerine serpilir.
Yarım saat dinlendirilir ve harmanlanır.

Biberler fazla bastırmadan ama gevşekte olmayacak şekilde doldurulur (çok bastırırsanız pişmez, az koyarsanız içleri sulu sulu olur).


Biz iç hazırlama işini biraz abartmışız ;) Arada bunlarda çıktı. Kırmızılar sofraya, yeşil olanlar çalışan kadınların kurtarıcısı derin dondurucuya gidiyor.

Dolmalarımızı tencereye diziyoruz. Dolmaları geçmeyecek şekilde (dolmaların bir parmak altında) su konulur.

Normal tencerede önce birkaç dakika kaynatın sonra altını kısarak pişirebilirsiniz.

Afiyet olsun...





Yorumlar

  1. Hicran'cığım sorun ne bilmiyorum ama resimler çok büyük o yüzden net görüntü yok,dolma mutlaka çok güzel olmuştur ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ablacığım...
      sanırım sorunumu yakında çözeceğim ;)

      Sil
  2. Elinize sağlık:) Biber dolmasını çok severim..Kırmızı,yeşil farketmez:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızılar lezzet olarak biraz daha farklı oldu. Ama aynı fikirdeyiz ;)

      Sil
  3. dolmalar çok güzel göz dolduruyor neredeyse alıp yiyeçektim eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. canım resimlerin çok büyük göründüğü için net değil ..umarım biran önce sorunun çözülür..ellerine sağlık dolmaların eminim nefis olmuştur..sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Aynen bende kaç gündür resim yükleyemiyordum,ne sıkıntı oluyor ama.
    Dolmalar nefis olmuş eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sorun benim kullandığım ağ ile ilgili sanırım.

      Sil
  6. hmmmm,tadını bilmem ama görüntüsü süper ,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hayatım...
      tadıda denemeye değer ;)

      Sil
  7. Kırmızı biberlerine bayıldım,süperler..oğlumun en sevdiği dolmadır..ellerinize sağlık,çok güzel olmuşlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim...
      benim oğlumda yese keşke...

      Sil
  8. tam benlik bayılırım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım...
      hepinizi çok özledim ;)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)