Etli Mevsim Türlüsü

Bence yazın yapılacak en güzel yemek...
Hem pratik hem de sağlıklı...
Evde ne varsa birer avuç atıyorsunuz, bir dünya oluyor ;)

Malzemesi

500 gr. kuşbaşı et
yarım kg. kadar taze fasülye
3 adet kuru soğan
4 adet patates
2 adet patlıcan
5-6 domates
Sıvıyağ
Tuz

Hazırlanışı

Bütün sebzeleri, ayıklıyoruz, yıkıyoruz ve istediğimiz şekilde doğruyoruz. Ben biraz iri doğruyorum, sebzeler dağılmasın diye...

Tencerenin en altına soğanları ve kuşbaşı eti diziyoruz.

Üzerine fasülyeleri, patlıcanı ve patatesi sırası ile diziyoruz. En üste kabuğunu soyup, halka halka doğradığımız domatesleri diziyoruz.

Hepsinin üzerine tuzunu atıp, sıvıyağ gezdiriyoruz.

Önce harlı ateşte, sonra kısık ateşte karıştırmadan pişiriyoruz.

Benim sebzelerim çok tazeydi ve domateslerim suluydu, onun için hiç su koymadım. Siz bir çay bardağı kadar su ekleyebilirsiniz.

Ben elektrikli pişirme tenceresi kullandım, yaklaşık 2,5-3 saatte yakın pişti. Güveçte de pişirebilirsiniz.

Yorumlar

  1. çok nefis olmuş..bu mevsimin en güzel yemeği. .hem sağlıklı,hemde lezzetli..ellerinize
    sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ne de güzel olmuş harika görünüyor.Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Nefisss,ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)