Zeytinyağlı Enginar


Fotoğraflarını cep telefonu ile çektiğim için biraz soluk çıktı. O gün enteresan bir gündü.
Herşeye rağmen enginarlarımız çok lezzetli oldu. Özellikle Efecan çok beğendi.
Konserve garnitür evde yoktu. Onun için kendi garnitürümü kendim yaptım.


Malzemesi
12 adet enginar (ayıklanmış)
4 adet orta boy patates
3 adet orta boy havuç
1 kutu konserve bezelye
1 adet kuru soğan
1 tatlı kaşığı şeker
Zeytinyağı
Limon
Tuz

Hazırlanışı
Enginarları ayıklanmış olarak aldığım için zaten limonlu suyun içindeydi. Kendimiz soyup hazırlarsak bol limonlu su içinde bekletecektik.
Patates ve hazuçları ayrı ayrı kaplarda birazcık haşladım ve küp küp doğradım. (Bir daha ki sefere hiç haşlamadan direk kavurmayı planlıyorum.) 
Kuru soğanı çok ince (rendeleyebilirsiniz de) doğrayarak, sıvıyağda kavuruyoruz. İçine patates, havuç ve en son bezelyeyi koyarak 8-10 dakika kavuruyoruz. Garnitürümüze birazcıkta tuz atıyoruz ve ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz. Suyunu süzüp tencereye dizdiğimiz enginarlarn üzerine bu harçtan birer kaşık koyuyoruz.





Başka bir kapta 1 tatlı kaşığı şeker, limon suyu, zeytinyağı ve tuzu karıştırarak sosunu hazırlıyoruz ve enginarların üzerine kaşıkla döküyoruz. Enginarların üzerine yüze yüz su koyarak pişireceğiz.
Pişirirken dikkat edilmesi gereken kaynayana kadar harlı ateşte olacak, kaynayınca kısık ateşte pişecek yoksa dağılıyor. Dağılmasın diye üzerine tabak koyan arkadaşlarda varmış ama ben denemedim.
Enginar sayısı çok olunca 2 tencerede pişirdim. Küçük olan dağılmadı ama büyük olan tenceredekilere piştikten sonra biraz yardım etmem gerekti ;)


Pişme zamanı için saat vermiyorum. Benim pişirdiğim iki tencerede farklı zamanda pişti. Yaklaşık 20-30 dakika gibi. Enginarların yumuşayıp yumuşamadığını kontrol ederek pişirmekte fayda var.
Ne çok konuştum ;)

Afiyet Olsun...


Fotoğraflar alelacele çekildiği için üzgünüm!!!

Yorumlar

  1. ellerine sağlık canım...
    harika görünüyor...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fotoğraflar istediğim gibi olmadı aslında görüntü çok daha iyiydi. Fena değil diyelim. Çok teşekkürler ederim.

      Sil
  2. Enginarın gördüğüm her tarifini yapıyorum. Bu sene mevsimi uzun sürmüşken maksimum faydalanmak lazım. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. ben de sizin sayfanızı keyifle takip ediyorum. Sizin tariflerinizin yanında biz "klasik" kalıyoruz.

      Sil
  3. Ah bilseniz en sevdiğim yemektir, bir de pahalı olmasa şu enginar:((zeytinyağlı her yemeği çok severim aslında elinize sağlık, afiyet olsun..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)