Bazlama

Bu hafta sonu nasıl geçti anlayamadım.
Biz pazar kahvaltılarında genellikle annemlerde toplanırız.
Bu hafta pazar kahvaltısının gözdesi "Bazlama"ydı.
Bizim gittiğimizde annem bazlamaları yapmaya başlamıştı bile... O yüzden yoğurma ve mayalanma aşamalarının fotoğrafları yok. Bu aşamaları da elimden geldiğince ayrıntılı yazacağım.

Malzemesi
2-2,5 kg un
Bir paket (42 gr) yaş maya
2 tatlı kaşığı şeker
Yaklaşık 1 lt su 
Tuz

Hazırlanışı
Önce mayayı bir kasede 2 tatlı kaşığı şeker ile  karıştırarak, ılık su ile ıslattım. Bu karışımı una ekleyip, tuzunu atalım ve yavaş yavaş suyunu ekleyerek, kulak memesinden yumuşak olacak şekilde şekilde yoğuralım.  Üzerini örterek ılık bir yerde hamur bir kat artana kadar mayalanacak. (Biz kalabalık olduğumuz için çok yaptık siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz.) Bu ölçü ile yaklaşık 35 adet orta boy bazlamamız oldu.)
Mayalanan hamurdan portakal büyüklüğünde parçalar alarak yuvarlanır ve sofra bezinin üzerine konularak üzeri örtülür (örtmezseniz üzeri kurur ve mayalanmaz)

10 dakika sofra mayasının gelmesi beklenir.
Daha sonra elle ya da oklava ile yarım santim kalınlığında açıyoruz. Biz açarken oklava kullanıyoruz (mayası kaçmasın diye elle açanlar da var, nasıl kolayınıza gelirse). 

Püf Noktası: Şimdi bu aşama önemli; hepsini açmıyoruz teker teker pişireceğiz. Diğerleri üzeri örtük şekilde mayalanmaya devam edecek. Bir tanesini açıyoruz, tavaya alıyoruz 1-2 dakika sonra alt üst ediyoruz, aynı şekilde 1-2 dakika sonra tekrar çeviriyoruz. İşte ondan sonra kabarmaya başlıyor. Yani bir tarafını bir kerede değil alt-üst ederek iki seferde pişiriyoruz ki iyice kabarsın arası açılsın. Bir tanesi pişerken diğerini açıyoruz, teker teker... 


Tavada kabarmış halini de çekmiştim ama biraz bulanık çıktığı için resimlerini koymadım ama arası kendiliğinden açılan yumuşacık bazlamalarolacak. 


ve mümkünse bal -tereyağ ikilisi ile sıcak sıcak tüketilecek... 


Afiyet olsun...



Bu tarifimi Porselen Demlik Çay Saati etkinliği için PaSaSofraM' a ve Çay Kahve Bahane Etkinliği için Pastaeli'ye gönderiyorum. Kolay gelsin arkadaşlar...

Yorumlar

  1. Ellerine saglik nefis olmus, yayinladim canim tarifini cok tsk.ler
    yine beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelirim hayatım...
      sizinde işiniz zor kolay gelsin...

      Sil
  2. Yaaaa ellerinize sağlık bayılırım... Hayatım bazlama peynir zeytin ve çayla geçirebilirim!!! Olsa da yesem ama yiyemem diyetteyim :) Harika olmuşlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunlar diyet bazlama hayatım ;) işi bozan tereyağ ve bal ;)

      Sil
  3. çok güzel gözüküyor canım ellerinize sağlık
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. canım bende sık yaparım hatta arsıvımde yayınlanmayı beklıyor ellerıne sağlık cok guzel olmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim... eminim çok da güzel fotoğraflar çekersin. Ben de senin fotoğraflarına bayılıyorum...

      Sil
  5. Harika görünüyorlar,ellerine sağlık canım.
    Ben de denemek istiyorum,ama senin bazlamalar kadar güzel olur mu? bilemiyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor bizim evin de gözdesi bu bazlamalar.aldımtarifi teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. çok lezzetlidir bilirim anne elinden olunca daha bir lezzetli:)bizde annemlerle biraraya gelince yapıyoruz sıcak sıcak aynen resimdeki gibi tereyağlı ballı mis gibi ellerinize sağlık afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum, anne elinden farklı oluyor...

      Sil
  8. tek kelimeyle nefis görünüyor,anneciğininde seninde ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. anne eli değdiyse zaten hiç şüphe yok süper olmuştur: ) ben de bu haftasonu anneme mi yaptırsam acaba: ) ellerinize sağlık annenizinn: )

    YanıtlaSil
  10. ellerinize emeğinize sağlık. sevgiler selamlar...

    YanıtlaSil
  11. çok güzel bir blog, ilgiyle izleyeceğim....

    YanıtlaSil
  12. Harika! Annem Erzincanlı ve çok güzel bazlama yapar :) Off canım çekti bi de diyetteyim :)

    YanıtlaSil
  13. Harika bir blog :) çok şey öğreneceğim sizden...

    YanıtlaSil
  14. aaaaaaaaaaah ah.diyet bitince artık.

    YanıtlaSil
  15. ımmmm ekrana dalıp alasım geldi :)))
    annenin ellerine sağlık size afiyetolsun canım

    YanıtlaSil
  16. hepinize teşekkür ederim arkadaşlar... Beklerim bir gün sıcak sıcak yapar yeriz...

    YanıtlaSil
  17. allahım olsa da yesek dedikleri bu olsa gerek, elinize sağlık kokusu bile geldi sanki :) bu tarifi hemen yapmalıyım teşekkürler.

    YanıtlaSil
  18. Selam Fincan TEyze ,
    önce, az sonra sizi takibe alacağım ve 101. kişi olacağım.Buna ödül olarak bazlama isterim : ama böyle anlatılmazki canım , yapana var yapamayan var :(yinede eline sağlık.önce bazlamanın resmini gördüm sonra içimden aman şimdi yanında bal tereyağı olacak dedimki,aşagıya bir de onların fotosu eklenmiş ..ım m m m,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. efendim zevkle... istediğiniz bazlama olsun. İzmir'e kadar soğur ama...

      Sil
  19. Annenizin ellerine sağlık, kokusu burnumda tüttü.. Hafta sonu ben de yapmaya çalışayım, bakalım becerebilecek miyim?

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka yaparsınız, beceremeyecek bir şey yok... Şimdiden afiyet olsun ;)

      Sil
    2. Benim babaannemde çok güzel yapar...Bazlamalar iştah açıcı görünüyor..Özellikle bal kaymak ikilisiyle.. :)
      Ellerinize sağlık...Bana da beklerim.
      Sevgiler

      Sil
    3. eminim babannelerin yaptığı daha lezzetli oluyordur ;)

      Sil
  20. Merhaba canım.Akşam çayımı sende içmek için uğradım.Çok güzel bazlamalar karşıladı beni.Sıcacıkken içine salınan tereyağıyla yemek ne güzel olur bunları.Annenizin ellerine sağlık.Sevgiyle kalın:)

    YanıtlaSil
  21. ayy çok iştah açıcı.. gerçi benim iştahın kapandığı yok ama :) bloğuma ziyaretiniz için teşekkürler. ben de takibe aldım bile... evgiler...

    YanıtlaSil
  22. çok güzel görünüyor:) ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar,iadei ziyarete geldim..bazlamayı çok severim..Komşum yapar ilk onda yedim,favorim oldu..Annenizin yaptığı bazlamada çok güzel görünüyor,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  24. harika görünüyor ilk fırsatta deneyeceğim. Artık takibimdesiniz sevgiler ... Pınar

    YanıtlaSil
  25. Annenizin ve sizin ellerine sağlık. Bazlama bizim oralarda böyle yapılmaz daha ince olur. ama ben bunu bizim bazlamadan daha çok severim. nasıl yapıldığınıda hep merak etmişimdir. bende deneyeceğim bende sizi izlemeye aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. Ben de sizin orada yapılanı öğrenmek isterim ;) gerçi artık takiptesiniz...

      Sil
  26. bazlama muhtesem gorunuyor simdi bir tane yanimda olsa sicacik cayimla beraber afiyetle yesem ne guzel olurdu....ellerinize saglik....

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  27. davet için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  28. bazlamayı bu tarifle bir denemek istiyorum. annenizin ellerine sağlık.
    sevgiler,

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)