Evde Kamera Etik mi?

İZLENİYORUZ ;)
(Güvenlik kamerasıyla ilgilenenler için...)

Evde çocuğuna bakabilmek, çocuğunu kendisinin büyütmesi anneler için en büyük şans olsa gerek. Ama çalışmak zorunda olanlar ne yapsın. Peki ya aileden biri bakamıyorsa , çocuk yapmasın mı? (ben bu konuda şanslı azınlıktanım)

Bir arkadaşımız işe başlayacak ve 7 aylık bebeği için güvenilir bakıcı arıyor. 
Eve kamera taktırıp, taktırmama konusununda endişeleri var.

Eve gizli/açık kamera yerleştirmek etik midir, değil midir, hatta suç mudur?

Konu çocuk olunca, etik falan  hikaye…

Bence kamera olmalı ve açık olmalı bunu kabul etmeyen bakıcıyla da çalışılmamalı…
(ister hasta baksın, ister bebek).

Milyonlarca insanın iş yerinde kamera var; bankalarda, ofislerde, restoranlarda, okullarda, neredeyse her kavşakta… Herkes zaten izleniyor...

Bugün iş ortamınız kameralarla izlenirken, telefon konuşmaları "güvenlik sebebiyle" kayıt altına alınırken, şirket aracınızla her anınız ekranda izlenirken hatta şirket cep telefonunuz da bu yolla takip edilirken ve her türlü yazılı kayıtları tutulurken; evin kamera ile izlenme olayı da bundan farksızdır. Tebliğ edildiği taktirde, suç olduğunu da sanmıyorum (bilmiyorum).

Yani işverenin "bu telefonla yapılan görüşmeler kayıt altına alınıyor" diye telefon üzerine yazı koyması seni uyarması demekse...

Özel hayat ihlali filan yok. Kadının evine takmıyorsunuz ki, kendi evinize, kadının işyerine takıyorsunuz.

Amaç bebeği korumak olduğunda kamerayı gizlemek de çok saçma geliyor. Amaç bebeği korumaksa; öncelik ona zarar vereni yakalamak değil, zarar gelmesini önlemek olmalı…

Sonuç;  Öyle şeyler duyuyoruz ve görüyoruz ki, Allah soysuza düşürmesin…

Yorumlar

  1. AMİN CANIM .....
    ÇOK HOŞ PAYLAŞIM.
    :=)

    YanıtlaSil
  2. İnsan kendine evine kamera koydurabilir.Yasal bir sorun olmaz diye biliyorum.Bakıcıya da ilk etapta söylenmeyebilir.Çocuk bakımı aynı zamanda bir vicdan meselesidir.Zor bir iş olduğu herkesce kabul edilir.
    Son sözünüz içinde Amin diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle vicdan meselesi, sana katılıyorum.

      Sil
  3. Benim iki oğlumada Allah razı olsun komşum,ablam Songül Abla baktı.Kreş yaşları gelince de okula başladılar.Ama herkes benim kadar şanslı olmayabiliyor gerçekten.Allah herkese vicdanlı insanlarla karşılaşmayı nasip etsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şanslı azınlıktanız diyorum ya!!! sen oğlanları büyütmüşsün, darısı bize ;)

      Sil
    2. Amin...dünyaya gelen büyüyor,Allah sağlık versin de...

      Sil
    3. Amin... onlar büyüyor da, ya biz ;)fazla mı evhamlıyız?

      Sil
  4. Kızıma anneannesi bakıyor.. Bende o şanslı azınlıktanım çok şükür.. Kamera kesinlikle olmalı diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ada da şanslı çocuklardan... yorumun için sağol

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)