İrmik Helvası


Helvalardan başladık. Bizimkilerin akşam tatlı krizi tuttu. Ben fotoğrafını çekerken tencerenin dibini görmüşlerdi. Sadece bu kadarını kurtarabildim. Onun için süsleyemedim ;)

Malzemeler

1 paket irmik
200 gr. margarin
yarım çay bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı süt
1,5 su bardağı su
2 su bardağı şeker + 3 yemek kaşığı şeker
10 gr dolmalık fıstık (1 paket)
Bir tutam tuz



İrmik Helvası Nasıl Yapılır?

Margarin ve sıvıyağ tencereye alınır, margarin eridikten sonra dolmalık fıstıklar içine atılır. 1-2 sefer çevrilir ve irmikve tuz eklenir. Ocağın en kısık ayarında fıstıklar pembeleşinceye kadar irmik kavrulur.

Diğer tarafta su, süt ve şeker başka bir tencerede bir taşım kaynatılır.

İrmikler kısık ateşte iyice kavrulunca şekerli sütlü karışım yavaş yavaş karıştırarak eklenir. Kapağı kapatılarak 2-3 dakika suyunu çekmesi beklenir. Bu aşamada dikkat etmek gerekiyor. Fazla durursa dibi tutabilir.
Suyunu çektirince altı kapatılır. Üzerine 3 yemek kaşığı şeker serpilir ve kapağı kapatılarak 5 dakika demlendirilir.
Dinlendikten sonra güzelce karıştırılır. Tane tane irmik helvanız hazır.


Püf Noktası:
Helvanızın tane tane olabilmesi için kısık ateşte kavurmanız gerekiyor. 

Yorumlar

  1. yuppi buldum tarifi,hemen yazıyorum,garanti tutar :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)